Zakupy – jak wydawać mniej ? + aplikacje które nam to umożliwiają

Kolejny post miał być zupełnie inny, ale wracając z zakupów natknęłam się na napis który widzicie wyżej i zainspirował mnie on do napisania tych wskazówek. Może nie należę do osób które świetnie gospodarują swoim budżetem, ale jeśli chcę to potrafię zaoszczędzić! I zapewniam – każdy z was to potrafi, wystarczy tylko chcieć. Skupię się w tym poście na artykułach spożywczych (na zakupach typowo odzieżowych czy kosmetycznych ciężko mi o wstrzemięźliwość).

  1. Przede wszystkim zanim wybierzesz się na zakupy – NAJEDZ SIĘ! Nie mówię o obżarstwie, ale nie idź na nie głodna/ głodny. Często popełniałam ten błąd i gdy tylko wchodziłam do sklepu od razu miałam na wszystko ochotę i moje zakupy często kończyły się stertą artykułów, których tak naprawdę nie potrzebowałam.
  2. Zanim jeszcze wybierzesz się na zakupy przemyśl- co chcesz zjeść na obiad następnego dnia (dokładnie to zaplanuj, mam na myśli sporządzenie listy składników, które będą Ci do tego potrzebne)- to pomoże Ci kupić artykuły tylko te których potrzebujesz oraz spędzisz w sklepie mniej czasu. Jeśli planujesz zakupy w większym sklepie niż Twój osiedlowy – to najlepiej zaplanuj posiłki na dłuższy czas np. na tydzień.
  3. Jak już wspomniałam wyżej – LISTA, to kluczowe słowo w oszczędnych zakupach. Przed wyjściem do sklepu sporządź sobie takową listę – nie dość, że niczego nie zapomnisz to oczywiście zrobisz je o wiele szybciej i przede wszystkim oszczędniej. Poświęcisz na nią zalewie kilka minut a Twój domowy budżet na pewno na tym skorzysta. Zrobienie jej umożliwią nam również smartfony – które zawsze mamy przy sobie. Wystarczy pobrać aplikację i zrobione !
  4. Jak widać wpisałam tylko hasło "lista zakupów"

  5. NIE ULEGAJ PROMOCJOM – najczęściej są to artykuły których nie potrzebujesz. Zwróć uwagę na to, że produktom tym zapewne kończy się data ważności czyli będziesz musiał/musiała je szybko wykorzystać. Jeśli już szukasz wyprzedaży – sprawdź je zanim wybierzesz się na zakupy. Oto kilka aplikacji , które mogą Ci w tym pomóc.
  6. Dostępność : Android, iOS.

  7. Wybierz mały koszyk zamiast dużego wózka. Mając wielki wózek nie zauważamy nawet ile rzeczy już wzięliśmy – bo zawsze wydaje nam się, że jest tych rzeczy mało. Wybierając ten mniejszy zapewne weźmiesz mniej . Ta metoda oczywiście nie sprawdzi się kiedy wybierasz się na duże zakupy, ale jeśli wybieramy się po kilka drobiazgów – jak najbardziej będzie skuteczna.
  8. Strzeż się końcowek „99gr” – może okazać się przy kasie, że jednak wydałaś/wydałeś więcej niż to było w planach. Takie tricki wykorzystują sklepy. Ale pamiętaj 4,99 to nie 4 a 5 zł! (wiem, wiem brzmi banalnie) – ale bądź czujny .
  9. Rozważ zakupy przez Internet – mogą być świetną alternatywą. Ceny w sklepach internetowych często są niższe niż te w sklepach stacjonarnych. One także pomogą zaoszczędzić Ci trochę czasu.
  10. Nie może w tym wszystkim zabraknąć mody. Fajna torba na zakupy to podstawa.

    PAMIĘTAJ

    Na świecie marnuje się mnóstwo żywności. Przemyśl swoje zakupy, żeby nie dopuścić do sytuacji w której musisz coś wyrzucić – tylko dlatego, że kupiłaś/ kupiłeś coś impulsywnie. Mam nadzieję że moje wskazówki choć trochę sprawdzą się w waszym życiu i może ktoś z was z nich skorzysta – co też polecam.

    Koniecznie dajcie znać czy podoba wam się taka tematyka i jak wy zarządzacie swoim budżetem.

    Jesteście oszczędni czy może rozrzutni ? Może macie jakieś cenne wskazówki o których nie wspomniałam ?

    Kolejnego wpisu możecie się spodziewać w przyszłym tygodniu. Zapraszam!

Komentarze

  1. ja jestem bardzo rozrzutna i chyba zacznę stosować Twoje metody :) dzięki za wpis ! ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam kochana <3 a ja dziękuję za komentarz :D

      Usuń
  2. Gratuluje świetnego bloga.
    Chętnie podejmę z Tobą współpracę.
    Proszę o kontakt na maila:
    info@paywin.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ! ♥️ Świetnie coś takiego przeczytać :D Odezwę sie :3

      Usuń
  3. Bardzo przydatny post
    nigdy nie pomyślałabym, że zwykła lista zakupów może nam tak ułatwić życia haha :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo ♥️ Ahha a widzisz :D również pozdrawiam !

      Usuń
  4. Super porady, niby wszystko wiem ale jakoś trudno się czasem oprzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne porady, niestety jak wejdę do sklepu ciężko mi się zmotywować by kupić tylko to co mi potrzebne. Czasem się udaje, może z czasem mi sie uda kupić tylko to po co przyszłam :D
    www.ruudegirls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak ! Zajdę sobie z tego sprawę! Mnie tez jest ciężko ale nie jestem wobec siebie az tak surowa:D po prostu staram sie być oszczędna a to już coś ! :D

      Usuń
  6. Przydatne informacje :) Sama na co dzień jestem raczej oszczędna, moimi niezaplanowanymi wydatkami są zazwyczaj słodycze - ich nie mogę sobie odmówić podczas zakupów ;)

    Pozdrawiam, http://fashionsmachines.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :D oj tak- słodycze (ciężko sie powstrzymać - tu muszę sie zgodzić)!

      Usuń
  7. Super blog. Ciekawy post :)

    MÓJ BLOG
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja na szczęście jestem bardzo oszczędna :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne wskazówki! O zasadzie nr 1 zawsze pamiętam :D
    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ! :D
      +bardzo się cieszę- niby takie oczywiste a jednak ważne :D

      Usuń
  10. Niby każdy wie, jak robić zakupy, a jednak kilka tego typu wskazówek zawsze się przyda ^^ Ja zazwyczaj mam problem z tym pierwszym punktem i owszem, jem oczami :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, znam ten ból :D ciężko sie powstrzymać !

      Usuń
  11. Wskazówki zawsze spoko! Pozdrawiam i czekam na więcej!
    https://magsnowak.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez tak myśle 👍🏽 Będzie więcej ! Pozdrawiam ♥️

      Usuń
  12. Ahhh u mnie to już nic nie pomoże nawet . Jak w sklepie czegoś nie kupię to kupuje online

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj:( ale dziękuje ze chociaż przeczytałaś wskazówki ..a może kiedyś Ci sie przydadzą.. kto wie :D pozdrawiam !

      Usuń
  13. Nigdy nie robiłem listy zakupów. Aktualnie nie tracę na tym pieniędzy, jednak gdybym jakimś cudem w przyszłości miałbym dzieci to zapewne ta harmonia by się zburzyła. Sam zauważyłem że gdy jestem z rodzicami w sklepie a oni mają świetnie zaplanowany plan zakupów ja go burzę tekstem ''mama kup mi to''

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Z praktycznie każdą radą się zgadzam, a najbardziej z tą, żeby iść na zakupy najedzonym. Głodny człowiek chciałby kupić wszystko!

    OdpowiedzUsuń
  15. Staramy się kupować tak, by nic nje wyrzucać i z glowa i przyznam się z dumą iż się udaje :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeżeli chodzi o zakupy spożywcze to zazwyczaj kupuję tylko to co mam na liście, albo coś co wiem, że jest mi potrzebne ;) Czasami zdarzy się, że w koszyku wyląduje kilka nieplanowanych batoników, ale nigdy nie są to jakieś ogromne nadprogramowe kwoty.

    OdpowiedzUsuń
  17. świetne rady, zawsze staram się iść najedzona na zakupy, w przeciwnym razie w moim koszyku ląduje 'pół sklepu' ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawe porady, ja wolę robić zakupy przez internet widzę ile mi ubywa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;D Też wolę kupować przez Internet :D

      Usuń
  19. Chętnie zastosuję te metody, może pomogą mi nieco zaoszczędzić!

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo podoba mi się post, niby takie banalne ale przeczytać takie informacje jakoś odświeża umysł 👍🏻🙂

    OdpowiedzUsuń
  21. stosuje te metody od lat :D no może oprócz zakupów przez internet bo to tego nie jestem optymistycznie nastawiona xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Cię, ja dopiero od niedawana kupuje przez Internet -tez nie byłam przekonana

      Usuń
  22. Bardzo przydatny post

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja do rozrzutnych osób nie należę, liczę się z każdym wydanym grosikiem :) Ale porady przydatne :)

    Mogłabyś poklikać w linki TUTAJ ? Dzięki :*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz. Jest on dla mnie motywacją do działania. Wierzę w to że, modernizacja komentarzy nie jest potrzeba :)