Co musisz zobaczyć / wiedzieć o DUBAJU!

Zacznijmy najlepiej od początku haha czyli od tego co TRZEBA zobaczyć w Dubaju. Oczywiście w poście zamieszczę miejsca, które są moim zdaniem obowiązkowymi punktami turystycznymi . Powiedzmy więc, że post ten będzie dla osób, które przyjeżdżają do Dubaju na krótki wypoczynek i chcą zobaczyć to co najważniejsze. Wielu miejsc także nie da się odwiedzić w czasie, w którym byłam ja czyli miesiące: LIPIEC, SIERPIEŃ. Jest najzwyczajniej w świecie - za gorąco. Dodam jeszcze, że spędzając tam miesiąc i tak nie byliśmy w stanie zobaczyć wszystkiego!

1. Burj Khalifa

Czyli (póki co) najwyższy budynek świata. Wysokość budowli wynosi 829 metrów z czego 163 piętra to piętra użytkowe . Kupując bilet wjechaliśmy na 124 piętro w kilka minut. To jaki widok zastaliśmy na górze - jest nie do opisania. Żadne zdjęcie nie odda uczucia i piękna krajobrazu jaki ujrzeliśmy. Myślę, że to jedno z najważniejszych atrakcji, jakie znajdziecie w Dubaju!

Cena za wjazd 280 zł



2. The Dubai Mall

Kolejne miejsce, które swymi rozmiarami zyskuje miano największego na świecie . Znajdziecie w tym centrum handlowym ponad 1200 sklepów oraz 120 restauracji! W tym budynku znajduję się również akwarium o pojemności 10 mln litrów wody w którym żyją tysiące różnych gatunków zwierząt morskich w tym kilkaset rekinów! Prócz tego możemy również znaleźć tam ...hmm LODOWISKO! Galeria naprawdę robi wrażenie! Znajduje się tuż obok atrakcji numer jeden na mojej liście. Żeby wjechać na wspomnianą atrakcję- Burj Khalifa trzeba (siłą rzeczy) wejść do tego centrum - warto więc zostać i zobaczyć wszystko to co owe miejsce ma do zaoferowania. Fajnie też przejść się do tzw. "bogatej części", gdzie znajdziecie takie marki jak Chanel czy Tiffany & Co! Wystawy sklepowe zwalają z nóg!

Jeśli chcecie jednego dnia zobaczyć jak najwięcej- warto zostać na pokaz fontann, który odbywa się na terenie owego Dubai Mall'u! Dodam jeszcze, że okolica tego centrum handlowego jest przepiękna. Warto trochę pospacerować i rozejrzeć się dookoła! Ogólnie zachęcam do wielu spacerów - jest co podziwiać! Widzicie chyba po zdjęciach! Jeśli słabo znosicie upały, to radzę abyście wybrali się zimą! Pogoda może naprawdę niektórych "pokonać". Temperatura znacznie przekracza 40 stopni Celsiusza.


3. Dubai Marina

Jeśli chcecie zobaczyć ekskluzywne łodzie na tle przepięknych wieżowców - jest to miejsce dla Was! Znajdziecie tam wiele chodników spacerowych czy będziecie mieli możliwość przepłynięcia się jednym z jachtów! Oczywiście dodam, że jest to znów miejsce należące do miejsc największych na świecie - tym razem jest to największa na świecie przystań położona w samym sercu "nowego Dubaju". Zresztą co ja będę Wam opowiadać, sami zobaczcie!





Zachęcam Was oczywiście do odwiedzenia chociażby jednej z tutejszych plaż! Są niesamowite. Doradzę Wam jeszcze abyście wybrali się na te, które są płatne (mam na myśli koszt 5-ciu złoty) a dlaczego spytacie! Już tłumaczę. Mam oczywiście porównanie, gdyż odwiedziliśmy podczas pobytu plaże płatne i nie płatne. Wielkim plusem płatnych plaż jest prze wszystkim miejsce gdzie możecie schronić się przed słońcem (bez tego ani rusz, gdy temperatura sięga 50 stopni, prawda?) . Płacąc te 5 zł macie to miejsce wliczone w cenę, a na tych nie płatnych plażach - są oczywiście parasole (za które miły Pan weźmie od Was nie 5 a 15 zł). Fajne jest też to, że na płatnej plaży macie również miejsce, gdzie możecie zmyć z siebie piach oraz jest dostosowana do potrzeb turystów : dzięki czemu znajdziecie tam sklep czy fajnie atrakcje jeśli np. jedziecie z dziećmi.

Na oznaczonej przeze mnie plaży na mapie, znajdzie wszystkie te rzeczy o których pisałam. (Zdjęcia są z tej nie płatnej- także ma swój urok! Co kto lubi) aa dodam jeszcze, że na plażę, którą polecam Wam na mapie, nie będziecie mogli zabrać uwaga, uwaga! KOTA. Tak, tak : małżeństwo stojące przed nami w kolejce (ze swym pupilem na rękach) również byli rozczarowani xD haha

Na koniec (tak już koniec) FAJNIE, ŻE WYTRWAŁAŚ/ WYTRWAŁEŚ

Kilka ciekawostek o Dubaju

1. Kobiety i dzieci mają wydzielone strefy w metrze i autobusach (dla ich bezpieczeństwa - ze względu na prawo jakie tutaj obowiązuje). Ale uwaga : kobieta nie musi wcale siedzieć w owej strefie, może siedzieć z mężczyznami jeśli ma na to ochotę. Mężczyzna jednak nie może siedzieć w strefie kobiet - grozi za to wysoki mandat.

2. Weekendem tutaj są dni : piątek i sobota - niedziela jest dniem pracującym.

3. Obowiązująca waluta : Dirham (AED) (1 zł to miej więcej 1 AED)

Nie zostaje mi nic innego jak zostawić Wam teraz pole do popisu. Piszcie koniecznie czy choć trochę zachwycił Was Dubaj, Czy chcielibyście kiedyś odwiedzić te miejsca i czy ogólnie wpis Wam się podobał! Z mojej strony zostaje mi tylko dodać : piękny czas, cudowne widoki i wspaniali ludzie! Ciesze się, że mogłam to wszystko zobaczyć na własne oczy - musicie mi uwierzyć : zdjęcia nie oddają piękna tych miejsc. Tak to niestety zazwyczaj jest : więc - MARZCIE O PODRÓŻACH, PODRÓŻUJCIE, STAWAJCIE SIĘ BOGATSI O NOWE DOŚWIADCZENIA! Buziaki! aa i jeśli ktoś z Was stwierdzi, że komuś może przydać się taki wpis (bo np. planuje wyjechać w najbliższym czasie) nie krępujcie się - UDOSTĘPNIJCIE (będę wdzięczna)!

Komentarze

  1. Zdjęcia robią ogromne wrażenie😍

    OdpowiedzUsuń
  2. Dubaj nigdy nie był na mojej podróżniczej liście miejsc, które koniecznie muszę odwiedzić. Jest tam ładnie, ale mimo wszystko nie podoba mi się aż taki przepych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ja w sumie wybrałam się tam spontanicznie. Nie myślałam nigdy czy bym chciała czy nie :D

      Usuń
  3. Ile kosztowal caly wyjazd ?
    Skad wzięłaś na to pieniadze? Buziaki ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to pytanie jest nie na miejscu ! jesli by ktos napisał ile kosztuje taki pobyt to oki spoko....jak widac to chyba ktos wie ze to dosc spory koszt i czuje tu nutkę zazdrości ,ale to moje zdanie.pozdrawiam anonimowego.

      Usuń
  4. Może kiedyś uda mi się tam pojechać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałbym kiedyś zobaczyć na własne oczy te cuda Dubaju :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, cudowny post - uwielbiam czytać takie ciekawostki! :)
    Dubaj to miasto inspiracji, trzeba tylko zebrać troszkę pieniędzy i można ruszać w podróż życia.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietny post! Dubaj od zawsze mnie interesowal. Mam nadzieje, ze kiedys uda mi sie tam wybrac.
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 Ja też mam taką nadzieję, bo warto <3

      Usuń
  8. Dubaj to przepiękne miejsce i jest ono jednym na liście, które chce zobaczyć i zwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! życzę w takim razie aby udało Ci się zwiedzić Dubaj <3

      Usuń
  9. Moja znajoma była na wycieczce w Dubaju i już widziałam niektóre zdjęcia. Jak się jest ogląda pierwszy raz to robią duże wrażenie. Ale z każdym kolejnym razem też tak jest :):):):)Chciałabym tam pojechać. Ja pewno ten czas spędzony tam zostanie w pamięci na długo.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochana , ja byłam w lipcu i klimat dla mnie idealny <3 a Dubaj pięknyyyyyy ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem (jeśli takowy nastąpi) pojadę zimą - to na pewno <3

      Usuń
  11. Widzę, że pięknie tam , piękne zdjęcia,może kiedyś uda mi się zobaczyć Dubaj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, pięknie - to trzeba przyznać <3 Oby tak było <3

      Usuń
  12. Od zawsze chcę polecieć do Dubaju! Cudo! Bardzo zaciekawił mnie Twój post. Nie wiedziałam, że weekand tam to piątek i sobota. W sumie to całkiem dobra i bezpieczna sprawa, że kobiery mają wyznaczone miejsce w autobusach.
    Miłego wieczoru! ❤
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że wpis się podobał <3 fajnie, że czegoś nowego mogłaś się u mnie dowiedzieć :* Jeśli chodzi o te miejsca - też widzę w nich sens (którego na pierwszy rzut oka nie widać) ! Buziaki <3

      Usuń
  13. Bardzo chciałabym się tam wybrać. Choćby po to by zobaczyć te ogromne budynki, z których wspomniany kraj jest znany. I ten przepych, bogactwo.
    A te miejsca w autobusach. No cóż. To kraj muzłumański. Nie moja bajka.
    Ale jako turystka bardzo chętnie.
    I kiedyś tam polecę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego Ci życzę kochana! Obyś kiedyś odwiedziła te wspaniałe miejsca :*

      Usuń
  14. Jeju jestem pod wrażeniem tych miejsc! Myślę, że taka wycieczka do Dubaju to wspaniała sprawa :) Sama z chęcią chciałabym pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak- robią wrażenie <3 Jasne, że tak :D Takiej też podróży Ci życzę!

      Usuń
  15. Zdjęcia cudowne! Bardzo chciałabym polecieć do Dubaju- marzenie :) twój post z pewnością pomoże wielu osobom, które się tam wybierają:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ślicznie <3 Oby tak było! Miło mi bardzo :*

      Usuń
  16. Ale w zasadzie pytanie nie jest takie głupie, jak by się mogło wydawać. Wszyscy wiemy jakie krążą plotki o blogerkach w Dubaju. Ktoś, kto Cię nie zna mógłby odnieść jakieś mylne wrażenie. Myślę, że warto byłoby jednak rozwiać wątpliwości . Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma pojęcia o czym mówisz. 😂 każdy chyba jest w stanie sprawdzić ile taka wycieczka kosztuje. To są ceny i tak indywidualnie, bo jadąc w kilka osób Np koszty się rozkładają. Poza tym zależy to także od tego w jakich warunkach chcesz mieszkać i ile będzie trwał Twoj urlop :) wakacje jak wakcje. Mogłam wybrać inny kierunek - jednak na taki się zdecydowałam. :) nie pojechałam do Dubaju z żadej współpracy - jeśli o to chodzi. Moj blog dopiero raczkuje, wię to powinno być jasne :) a pytanie skąd wzięłaś pieniądze? A skąd się bierze pieniądze? Chyba mało wiem o życiu, skoro one gdzieś leżą! Dajcie znac gdzie ♥️

      Usuń
  17. Twoj post robi wrażenie! Zdjęcia sa bombowe. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. O wooow jakie cudownie zdjęcia <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne zdjęcia , na pewno kiedyś sie tam wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dubaj bardzo mnie fascynuje jeśli chodzi o infrastrukturę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Super opisane miejsca! Dubaj jest wartym zwiedzenia miastem! Świetne zdjęcia ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawy wpis. Wszystko w pigułce super. Zdjęcia robią wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeju niesamowite zdjęcia! Marzy mi się taki wyjazd, ale na razie zbieram na inne cele!

    blog youtube

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale pięknie! Zdjęcia są niesamowite choć domyślam się, że na żywo widok i tak jest o niego lepszy :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Genialny wpis, marzy mi się odwiedzenie Dubaju!:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Marzyłam o tym miejscu. Bardzo chciałabym go odwiedzić, jednak przyznam, że sama podróż tam na razie do mnie nie przemawia :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  27. O kurczę! Jakie śliczne widoki, jeśli chodzi o Dubaj to zainteresowały mnie te przewozy z kobietami i mężczyznami, ale widoki jeszcze raz zapierają dech w piersiach!

    Pozdrawiam Serdecznie:)
    https://lifestyleworldblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. pięknie tam! <3 Marzę o Dubaju :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jedna z moich przyjaciółek jest z Dubaju i planuję się tam wybrać w następnym roku. Super ciekawostki, a zdjęcia..cudowne! *.*

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetne zdjęcia! Ale mnie jakoś tam nie ciągnie ;P

    OdpowiedzUsuń
  31. Dubaj jest niesamowity w każdym calu! :) Genialne fotki :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. href="https://istanbulolala.biz/">https://istanbulolala.biz/
    MGYK

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz. Jest on dla mnie motywacją do działania. Wierzę w to że, modernizacja komentarzy nie jest potrzeba :)